Miről írok?

Egyszerűen magamról, asztrológus, sminkes és hétköznapi életemről, vicces és szomorú, mindennapos dolgokról és a fennköltebb, bennem kavargó gondolatokról...

Naptár

20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

asztrológia (7) bor (1) család (8) első (1) ezmegaz (12) fogyókúra (15) gondolatok (4) kirándulás (2) kocogás (6) lelki (1) smink (7) vezetés (3)

Friss topikok

Borkóstoló vacsora

2009.03.22. 22:20 járomazutam

Múlt hétvégén voltunk Káptalantótiban (Badacsony) egy borkóstoló vacsorán a barátnőmmel és a vőlegényével.
Az Istvándy Pincészet szervezte a vacsorát. Egy nagyon szimpatikus családot ismerhettünk meg, ahol már nemzedékek óta tradíció a borászat, és láthatóan új lendületet vettek, ahogy az ifjabb nemzedék viszi tovább a hagyományt. És ez rendjén is van így, hiszen a "fiú" egy karizmatikus egyéniség, jó kezekben van a szőlő.
A lényeg, hogy finom borokat ittunk, nagyon szép környezeben és kedves emberek társaságában.

Könnyű friss borral kezdtünk, neve Bizsergés. Amolyan kis szénsavas jellegű, meleg nyári estére való szigorúan fröccs helyett!
Aztán jött egy illatos Rosé, amit sárgadinnye - sonka - eper kombinációhoz ettünk és bizton állíthatom, hogy minden egyes étel összetevőt kiszimatoltam a borban. Kicsit elfogult vagyok, mert mostanában a rosékat szeretem leginkább. Mennyei volt!
Majd a Kéknyelű, következett a főételhez, ami mangalica sült volt párolt káposztával. Ez a bor olyan volt, mint amikor lemész a pincébe (boros! :-) és érzed azt a nemespenész illatot a fal felől és belesüppeszted az ujjadat abba a finom puhaságba. Igazi élmény volt!
Hárslevelűt ittunk a desszerthez. Aranygaluskát kaptunk, szerencsére nem az a cuccos sodó volt rajta, hanem egy könnyen csordogáló vaníliaöntet.
A vacsora zárása Cabernet Savignon, amit "csak" 1-1,5 évig érleltek tölgyfa hordóban, - szóval nem barrique - de nekem már ennyi idő is sok volt... nem szeretem az ilyen borokat, biztosan nekem is érnem kell még hozzájuk. (remélem, nem tölgyfa hordóban :-)) Színe, illata csodás volt, de nem az én ízvilágom.

A szállásunk az étterem / fogadóterem fölött volt, komolyan mondom le a kalappal! Igényes, összhangban minden egyes bútordarab, kényelmesre van kitalálva a szoba, a fürdő.

Még a vacsora előtt kint voltunk a szőlőben is, délután 5 körül. Nagyon kellemes idő volt, gyönyörű dimbes-dombos táj, olyan ahol az ember szívesen elücsörög egy pohár borral a kezében.

Nyáron visszamegyünk gyerekestül, lesz traktorozás a hegyen, piknikkosár a kézbe, mangalicafarm nézés meg minden.

Köszönjük a szép estét és innen is további sok sikert kívánunk nektek! www.istvandy-pinceszet.hu/

Ha valaki a Balaton északi partján jár és kirándulós kedve van, ne hagyja ki Monoszlón a Hegyestű neveztű vulkanikus bazalt képződmény megtekintését. Ma már Nemzeti Park veszi körül, vannak kiránduló utak, geológiai bemutatóhely. Meg lehet mászni, fentről pedig gyönyörű kilátás nyílik a Káli-medencére, Balatonra.

Nyáron voltunk errefelé már, gyerekekkel szintén kihagyhatatlan Salföld, ahol egy major van sok-sok állattal. Kifejezetten magyar fajtákkal is találkozhatunk pl. szürkemarha és van lovaglási lehetőség.

Ma este még a kiülős borozás helyett inkább ágyba bújok, de tudom, hogy mindennek eljön az ideje...

Szólj hozzá!

Címkék: bor kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.